Kundvagnen laddas
Populära länkar![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Produkten har lagts
till i din varukorg. ![]()
Produkten har lagts
till i din varukorg. KöpvillkorLagd beställning hos Babyland.se innebär ett samtidigt accepterande av våra försäljningsvillkor. Samtliga priser på Babyland.se är inkl moms. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år. Vi levererar endast inom Sverige. Ett beställningserkännande skickas direkt efter avslutat köp till angiven e-postadress. Det är viktigt att du anger en korrekt e-postadress för att få information om eventuell delleverans, förseningar etc. Önskar du avboka en genomförd order behöver du kontakta vår kundservice för att se om detta är möjligt samt för att få en avbokningsbekräftelse. Observera att vi aldrig kan garantera att vi hinner avboka en redan genomförd order. Babyland erbjuder alltid fri frakt, vid en beställning över 499kr. Det innebär att du som kund alltid har möjlighet att välja ett fraktalternativ där vi inte debiterar någon fraktkostnad oavsett hur många produkter du beställer, om ordersumman överstiger 499kr. Den fria frakten gäller alla varor i vårt ordinarie sortiment oavsett antal produkter, stora eller små, lätta eller tunga. Läs mer om frakt och leverans här. BetalningsalternativFakturabetalningBetalning mot Klarna faktura med 30 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager. För att kunna betala mot faktura behöver beställningen skickas till din folkbokförda adress, och du behöver uppge korrekta och fullständiga personuppgifter. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift 29 kr samt dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till Klarnas inkassobolag Segoria och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer. För Klarnas villkor vid Fakturabetalning, klicka här. DelbetalningDu kan delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetala från 1/24 av orderbeloppet, dock minst 50 kr i månaden. Du kan när som helst betala av hela den kvarvarande skulden. Då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna. KortbetalningSäker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Våra kortköp går via 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. 3D Secure är en teknik framtagen av VISA för att verifiera dig som konsument när du betalar med ditt kort på Internet. Standarden används även av Mastercard. Fördelar för dig som konsument är att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade. Klarna DirektMed Klarna Direkt betalar du enkelt direkt i kassan med mobilt bank-ID. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in hos Klarna och registrera ditt konto. För mer information besök klarna.se LeveransNär du har genomfört din order så skickas din orderbekräftelse via mejl, och i denna anges den beräknade leveranstiden från att din order skickas från vårt lager. Leveranstid kan variera beroende på fraktsätt. Det kan uppkomma oförutsedda förseningar i leveransen, och verkar något avvika från vad vi meddelat i er orderbekräftelse så ber vid dig att kontakta oss så att vi kan se över orsaken till detta. Vi kontaktar även dig som kund om vi upptäcker och bedömer att vi inte kan hålla den utlovade normala leveranstiden. Du har rätt att avbryta ditt köp om vi inte uppfyller vår utlovade leveranstid enligt dessa villkor. ÅngerrättSom kund har du rätt att ångra och returnera korrekta leveranser inom 14 dagar från det att du eller ditt bud tagit emot varan enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätt gäller inte för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl exempelvis underkläder, toalettsitsar, kosmetiska produkter eller bröstpumpar. Om en hälso- eller hygienartikel kommer tillbaka till oss i förändrat skick kommer varan att returneras på grund av hygienskäl, exempelvis om hygien remsan eller plombering tagits bort. Babyland skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Besked om att du önskar nyttja ångerrätt skall mailas till oss på [email protected] Returer får inte skickas som postförskott. Varan ska vara skickad till oss inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du vill nyttja din ångerrätt För att returnera varan så använder du vår RETURTJÄNST Notera kolli/Sändningsnummer och spara kvittot. Om ovan alternativ på meddelande inte vill användas, kan Kunden använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (denna går att ladda ner här, på Konsumentverkets hemsida, eller som PDF direkt via denna länk). Använd en tjänst avsedd för leverans till företag, så paketet inte går till ett ombud. Kunden ansvarar för returen fram till att den ankommer till vårt lager. Returadressen är: Efter att vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi varans pris. Det sker alltid inom 14 dagar från att kund meddelat att ångerrätten önskar nyttjas. Om varan är använd eller förändrad mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen som uppstått i samband med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Varan behöver alltså returneras i det exakta skick som den mottogs. Kan varan inte returneras på detta sätt behöver du omgående kontakta Kundservice på [email protected] som bedömer om en retur kan göras. Returfraktkostnaden vid Ångerrätt bekostas av kunden. I de fall Babyland skickar frakthandlingar till kunden skickas dessa endast digitalt per e-post, för att skrivas ut av kunden. Dessa är giltiga i 30 dagar och används via DHL ombud. Om frakthandlingen hinner förfalla ombesörjer Babyland inte längre returfrakten och kunden bokar och betalar den istället hos valfri speditör. Mindre försändelser skickas enklast som brev eller paket till vårt lager, använd en tjänst avsedd för leverans till företag så paketet inte går till ett ombud. Om du vill kan du även köpa en förbetald fraktetikett av oss, kostnaden för returen beror på vad du ska returnera enligt nedan: Kläder och skor: Returkostnad 39 kr Ev fraktkostnad återbetalas inte vid en retur Vi hanterar inte byten och vi ber dig att returnera varan till oss och göra en ny beställning. Ett år Öppet köpBabyland erbjuder ett års öppet köp på alla produkter förutom hygienartiklar och produkter som har ett bäst-före datum. Öppet köp gäller under förutsättning att varan returneras oanvänd och oskadad, i obruten originalförpackning och att alla typer av märkningar, etiketter och klisterlappar finns kvar på varan. För varor som har en eventuell plombering kan vi inte godkänna returen om plomberingen är bruten. En vara som inte är i sådant skick att den går att sälja som ny godkänns inte. ÖPPNA RETURTJÄNSTEN HÄRVia ovan returtjänst registrerar du din retur igenom att ange din mailadress samt ordernummer. Efter registreringen mottar du en returfraktsedel i ett separat mail från returtjänst Droppa. Om ni själva inte har möjlighet att skriva ut returfraktsedeln kan ni visa upp streckkoden på ombudet för att få hjälp med utskriften. Returen lämnas in på valfritt DHL ombud. På vissa orter kan du nu även använda vår returpartner Droppa. Då slipper du fraktsedel och emballage och kan enkelt droppa din retur på en Pressbyrån eller 7-Eleven som passar dig. Ta med din vara och visa upp den QR-kod du får via returtjänsten ovan så får du emballage på plats. Alternativet kommer fram via returtjänsten ovan om detta är tillgängligt för din reur. Kunden har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Notera kolli/sändningsnummer och spara kvittot. Hygienprodukter, blöjhinkar och underkläder får endast returneras i oöppnad originalförpackning. För produkter av den här typen som inte kommer i förseglad förpackning gäller inte öppet köp. Vid retur av en beställning med en vara på köpet ska även denna returneras om köpet inte längre uppfyller villkoren för erbjudandet. Detta gäller även presentkort på köpet. Är presentkortet använt dras den summan från den som återbetalas. Vi hanterar inte byten och vi ber dig att returnera varan till oss och göra en ny beställning. Returfraktkostnaden vid Öppet köp bekostas av kunden. När du registrerat din retur i Returtjänsten får du en streckkod samt fraktsedel via email. Du kan sedan visa upp koden hos ditt ombud, alternativt skriva ut fraktsedeln själv och fästa på paketet. För retur av stora produkter (exempelvis barnvagnar och sängar) vänligen kontakta kundservice på [email protected] eller via vårt kontaktformulär som du finner nedan till höger. Fraktkostnad: Kläder och skor: Returkostnad 39 kr Ev fraktkostnad återbetalas inte vid en retur Det går även bra att göra en retur och byta varor i vår butik om varan är köpt hos dem. Varor köpta i nätbutiken, returneras till nätbutiken. Förlossningsgaranti Om du beställer produkter hos Babyland innan ditt barn fötts gäller Babylands förlossningsgaranti. Om graviditeten eller förlossningen inte går bra får du returnera de varor du beställt och får pengarna tillbaka. Spara dina kvitton och originalförpackningarna. Innan en vara returneras inom förlossningsgarantin skall Babylands kundservice kontaktas. Du kommer enklast i kontakt med oss genom att maila [email protected] eller ringa på 08-555 912 00.
|